CASE STUDY

En kampanj kan se olika ut, rikta sig till olika grupper och skifta i storlek. Om vi väljer en medelstor kampanj men som ändå är landsomfattande så kommer den ses av ca 1,5 miljoner personer i Sverige.

Denna Case Study nedan är presenterade i den storleken, men taktiken är egentligen densamma oavsett målgrupp eller storlek av kampanj.


ARBETE

“En bild säger mer än tusen ord”. En klassiker som stämmer, om bilden just gör det. Här är det ett universum mellan bild och bild och utförandet av bild till bild. Det kan vara allt ifrån att förgylla/lyfta ett foto till att genom avancerad bild-retuschering få fram budskapet precis så som du/avsändaren vill förmedla det.

Vårt motto är “ingenting är omöjligt”,  och det är det inte heller. Vi har tillgång till den senaste tekniken och den senaste maskinparken.
Den främsta styrkan är dock våra innovativa förmågor - om objektet inte finns så skapar vi det!

Nedan följer 3 exempel på olika typer av bildjusteringar. Följ länkarna nedan för fördjupning i de olika bildjusteringarna.

TID

I dagens samhälle så skulle det vara klart igår. Tidsperspektiv eller deadlines är en sak vi är bäst på. Vi har varken 8-17 dagar eller helgdagar, utan vi gör jobben efter kundens behov och önskemål. Flexibilitet helt enkelt.

ERFARENHETER

Vi har en gedigen erfarenhet inom design- och den grafiska branchen både Nationellt och Internationellt.
Inom den grafiska branschen så grundar sig erfarenheten alltifrån idé, design, den grafiska slutprocessen till tryckteknik. Denna röda tråd är väldigt viktig om man vill ha kontroll hela vägen och ett slagkraftigt slutresultat.

När det gäller den konstnärliga biten så ber vi våra resultat svara på det. Det finns skolor/erfarenhet inom anatomi, grafisk produktion, modekonst, grafiska skolor och annat i bagaget.

KOSTNADER

Effektivitet = ger/sparar pengar. Detta är ett av vårt starkaste vapen - effektivitet  och enklaste möjliga lösning.

Tid kostar pengar. Ibland så kan det verka dyrt att anlita en konsult till att göra ett jobb åt dem, men skulle det egentligen vara det?

Exempel:

- Anställd kostar x/h + soc.avg. etc. Anställd gör jobbet på 5h med ok resultat.

- Konsult kostar x/h. Konsult gör jobbet på 1,5h med ett bättre resultat.

 

Resultat:

1: Den anställde kan jobba med annat.

2: Kostnaden blir totalt mindre.

3: Resultatet blir bättre.

RESULTAT

Förutom det ekonomiska resultaten ovan så finns det än mer att tjäna in på:

Hur viktig är en slutfinish? En annons kan kosta 100%:-. Borde då inte 0,5%:- vara väl placerade pengar på en bättre finish som ökar bildens helhet till 200%?

Kommer slutprodukten se ut som jag vill? Ja, med kalibrerade skärmar, konstnärlig känsla och en kunskap inom tryckteknik, icc-profiler, olika typer av papperskvalitér etc så kan du vara trygg.

En dagspressannons, är inte det bara en icc-profil? Nej, den annonsen kan vi förgylla 150-200% ytterligare beroende på grundbilden.

Vill bilden/annonsen/projektet bli ännu bättre? Ja, med vår erfarenhet inom den grafiska processen, känsla för färg och form, och vår kärlek till det vi gör, så kommer den/det definitivt bli bättre.

Innovation & spontanitet; Vi är kreatörer, och naturligtvis så bjuder vi på vår erfarenhet och kunskap om vi känner att det skulle tillföra projektet något.

CASE STUDY EXEMPEL

Här nedan följer några verkliga exempel på processen, från förfrågan till färdigt resultat. Följ länken genom att trycka på bilderna eller texten.

Copyright byBauer 2014 All rights reserved